۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

سفری به انتهای دنیا - بازفت

تقدیم به پدرام عزیز ،یار و همراه همیشگی سفرهای فرهنگی ، که در این سفر جایش خالی بود.
----------------------------
چندی پیش به لطف یکی از دوستان ؛ میهمان خان "فارسان" در منطقه "بازفت" بودیم .

"بازفت" ‌از توابع شهرستان کوهرنگ ،در شمال شرقی استان چهار محال بختیاری و در190 کیلومتری شهرکرد،کیلومتر ها پس از کوهرنک ،سرچشمه رودهای فلات مرکزی و جنوبی ایران است.

بهار بازفت، تصویری زیبا از یک اثر هنری را رقم می زند و در دورنمای تصویر آن، آمیزه ای از ترکیب رنگ های سرد و تند طبیعی است که دارای وسعت و عمق میدانی زیباست .
وصف بهار کوهرنگ بویژه بخش بازفت را فقط با در خیال می توان توصیف کرد .

دشت لاله ها- شهرکرد
دشت لاله های واژگون - شهر کرد

منظره ای که هرچه بیشتر خیره شوی، به ابعادی تازه تری از بهشت روی زمین می رسی و نوای خوش آهنگ طبیعت در آن موج میزند.باغ اسرار واقعی !
خوشحالم که بخت یارم بود و فرصتی شد برای عکاسی وثبت تصاویری که واقعا" زبان از بیان آن قاصر است.
دشت لاله های واژگون - شهرکرد

دشت لاله های واژگون - شهر کرد

لاله واژگون - شهرکرد
لاله واژگون - شهرکرد

مردم،کمتر با این منطقه رویایی و آشنایی دارند و به همین دلیل این منطقه انقدر بکر و دست نخورده مانده است۰ اما شاید به حق نقطه شاعرانه گردشگری ایران را باید بهار" بازفت" دانست، چرا که هر روز، این منطقه در فصل بهار به رنگی زیبا آراسته می شود و ممکن است روز بعد رنگهایی که پیشتر دیده ای، دیگر در طبعیت روز بعد نبینی. گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که "بازفت" را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی شده

دشت شقایق - بازفت
دشت شقایق - بازفت

در این منطقه از شهرستان کوهرنگ،گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می گذارند.سبزی در برف ، جاری بودن رودخانه های پر آب و انبوه سرخی شقایق هایی که چون پودر رنگین سرخی روی تابلوی نقاشی پاچیده شده اند .
دشت شقایق - بازفت

وجود چند چشمه سار خنک و خروشان، رودخانه های جاری بازفت و سر چشمه زاینده رود و کارون، رنگ طبیعی بهار و کوچ عشایر و زندگی عشایری نیز به این زیبایی خدادادی فزونی بخشیده است.

علت آنکه برخی آنرا " آخر دنیا " مینامند آن است که زیبایی نیست که در این منطقه بن بست یافت نشود .انتهای استان محروم ، سرد و زیبای چهار محال بختیاری به "بازفت" ختم میگردد.

بازفت
بازفت

اما جالب است بدانید اینجا هم بحث انتخابات داغ بود.خوانین بختیاری (که ما میهمان یکی از آنها در این منطقه ییلاقی بودیم) به دعوت دکتر علی قنبری ،نماینده سابق مجلس ، به دیدار موسوی و بیعت با او در کوهرنگ آمده بودند.(بگذریم که ما را هم با گروه همراهان ایشان،عوضی گرفته بودند!)از طرف دیگر در استان همسایه ،کروبی کلیسای پرقدمت و تاریخی "وانگ" اصفهان را برای ملاقات با ارامنه برگزیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر